26/5/16

Qso τα Σ/Κ or not

Τα σ/κ συνήθως οι συχνότητες σφύζουν από κίνηση, αυτό εντείνεται όταν τρέχουν και διαγωνισμοί. Κάτι σύνηθες για τα βραχέα. Μπορεί να μην βγαίνω στον αέρα αλλά αν είμαι στο shack παρακολουθώ την κίνηση. Όπως το προηγούμενο Σάββατο το πρωί που είδα στο παράθυρο DX spot map του Logger32 τον PY0NY από το νησί Fernando de Noronha SA-003 να καλεί με σήματα RTTY. Το διακριτικό του εμφανίζονταν με κόκκινο χρώμα, γεγονός που μου έδειχνε πως δεν έχω κάνει qso με αυτή την οντότητα. Δηλαδή ήταν σταθμός ATNO (All Time New One) για εμένα. Καλούσε και "άκουγε" 3KHz παραπάνω. Δοκίμασα για λίγο αλλά στάθηκε αδύνατο να με αποκωδικοποιήσει. 

Έφυγα αλλά τον είχα στο νου μου. Λίγο μετά το μεσημεριανό, είδα να καλεί πάλι στα 15Μ RTTY ακούγοντας 1-2 KHz παραπάνω. Οι συνθήκες διάδοσης ήταν SFI: 100, A: 15, K:3 και από τα σήματα του που έβλεπα να αποκωδικοποιούνται στον καταρράκτη του DM780 καταλάβαινα πως θα περνούσα εύκολα εκεί. Προυπόθεση βέβαια η συχνότητα να μην είναι καλυμμένη από σταθμούς που βγαίνουν με υπερβολική ισχύ και μεγάλες κεραίες. Και αυτή η προυπόθεση συνέβαινε εκείνη την ώρα. Πολλοί ήταν απασχολημένοι με κάποια άλλα contest.


Μετά από 3-4 κλήσεις απάντησε και το qso καταχωρήθηκε. Στην φωτογραφία φαίνεται η απεικόνιση στο δικό του αρχείο. Μία νέα οντότητα λοιπόν, η 251η καταχωρήθηκε στο ημερολόγιο μετά από πολύ καιρό.

Το προαναφερθέν νησί ήταν εντός της ακτίνας της κεραίας μου. Ενώ δυτικότερα ή ανατολικότερα, δεν ακούω πχ το νησί Lord Howe είναι εκτός εμβελείας για εμένα:


το βλέπω μόνο... στο cluster.