16/11/19

H40TT Temotu

Είναι αυτές τις ημέρες στον αέρα, σήμερα Σάββατο πρωί περνούσε στα 20Μ CW αλλά η ημέρα ήταν αφιερωμένη στο χειμερινό hamfet του ΣΕΡ:
οπότε κλείσαμε π/δ και πήραμε το ΜΕΤΡΟ. Η αίθουσα γνωστή από τα ανοιξιάτικα hamfest της ΕΕΡ, οι συνάδελφοι έφθαναν διαρκώς και τα εκθέματα αρκετά:














 Kenwood / Trio R-1000:



Στην είσοδο τον κόσμο υποδεχόταν τον κόσμο ο κ. Κωσταντίνος SV1JRM πάντοτε ευγενικός και με χαμόγελο. Συγχαρητήρια στον ΣΕΡ για την οργάνωση και την ευκαιρία που μας έδωσε να συναντήσουμε παλιούς φίλους.



VK9CZ
χρησιμοποιούν άλλο πρόγραμμα για FT8 αντί του δοκιμασμένου WSJT-X. Δεν μπορώ να κρίνω το πρόγραμμα ή τους χρήστες του από μακριά, βλέπω όμως να απαντάνε ένα ένα στα qso αντί σε 5-6 μαζί και να επαναλαμβάνουν πολλές φορές την ίδια απάντηση:


γεγονός ασυνήθιστο για dxpedition. Παραιτήθηκα από προσπάθειες και έστειλα e-mail προτροπής για WSJT-X, φαίνεται να έκαναν το ίδιο και άλλοι:


Αυτά που γράφουν είναι σωστά ως προς το πλήθος των κλήσεων τουλάχιστον για το μικρό διάστημα που τους κάλεσα. Η φράση τους όμως "software loses the plot and the QSO rate drops" δεν γνωρίζω αν ευσταθεί. Ούτε άκουσα από άλλες dxpedition με το WSJT-X να αναφέρουν παρόμοια προβλήματα. Ότι σκέπτονται να χρησιμοποιήσουν και αυτοί το WSJT-X κάτι μου λέει.
Ομοίως δεν συμφωνώ με την άποψη τους "FT8 works well if you have enough transmit power to ensure the correct sequencing occurs speedily!" που λένε, το θαυμαστικό τι το θέλανε; Εδώ έρχεται η φράση του Σαίξπηρ "Έτσι είναι αν έτσι νομίζεται"... Ας ασχοληθούν καλύτερα με τα qso τους και ας αφήσουν τους ορισμούς και τα αποφθέγματα.

Ο ανοιχτός κώδικας προς όλους του WSJT-X αφήνει σε όποιον θέλει να μετατρέψει το πρόγραμμα, από εκεί και πέρα είναι υπεύθυνος βέβαια για το δημιούργημα του να λειτουργεί σωστά. Η ευχέρεια αυτή άφησε κάποιους να ενσωματώνουν δυνατότητες αυτοματισμού στα προγράμματα τους, όπως και κάποιοι άλλοι έγραψαν ρουτίνες αυτοματισμού για τα ψηφιακά προγράμματα. Αυτό είναι εκτός του ραδιοερασιτεχνικού πνεύματος, δεν συνιστάται η χρήση τους και έρχεται σε αντίθεση με την ημεδαπή νομοθεσία που δεν προβλέπει λειτουργία σταθμών χωρίς επίβλεψη.