3/1/15

AG1LE & Morse Learning Machine Challenge

Σήμερα τα σήματα μορς μαζί με τα ψηφιακά συγκαταλέγονται στους καλύτερους τρόπους για μακρινές ραδιοεπικοινωνίες. Κυρίως επειδή μπορούν να ταξιδέψουν μακριά με μικρή ισχύ σε σχέση με τη φωνή. Για να καταλάβει κάποιος τη διαφορά, ας δώσουμε ένα παράδειγμα. Πχ εάν τα σήματα μορς φθάνουν με μια συγκεκριμένη ισχύ σε απόσταση 5.000χλμ., τα σήματα φωνής θα ήθελαν δεκαπλάσια περίπου ισχύ για την ίδια απόσταση.
Η αξία των σημάτων μορς για τον ρ/ε είναι μεγάλη διότι, με πολύ απλά μηχανήματα μπορεί να κάνει μακρινές επαφές. Επιπλέον, η γνώση τους του δίνει το πλεονέκτημα να γνωρίζει μία επιπλέον γλώσσα και να επικοινωνεί με αυτήν. 
Λέγοντας με απλά μηχανήματα εκπομπή cw εννοούμαι πολύ απλά, επειδή όπως γράψαμε και παραπάνω, τα σήματα μορς όπως και τα ψηφιακά έχουν αυξημένη ακτίνα εκπομπής σε σχέση με τη φωνή. Πχ απλοί π/δ cw:
http://www.qrpme.com/?p=product&id=TT2
http://www.amqrp.org/kits/tt2
Σήμερα για τους παραπάνω αλλά και για άλλους λόγους, η πρόκληση για δημιουργία "μηχανής" που θα μαθαίνει cw είναι μεγάλη και συνεχής.
Οι εφαρμογές τεχνιτής νοημοσύνης στους η/υ έχουν εξελιχθεί πολύ. Όπως και πολλές άλλες μέθοδοι. Τα προγράμματα αναγνώρισης και αποκωδικοποίησης cw εξελίσσονται και χρησιμοποιούν πλέον σύνθετες μαθηματικές μεθόδους και αλγόριθμους, όπως η Bayesian:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bayesian
Είχα αναφερθεί παλαιότερα στις προσπάθειες του AG1LE στον τομέα αυτόν. Μάλιστα, είχε δημοσιεύσει μια έκδοση του FLdigi που περιείχε το δημιούργημα του. 
Μετά από αρκετούς πειραματισμούς που μπορούμε να τους βρούμε στην ιστοσελίδα του, το θέμα μεταφέρθηκε σε πολλά υποσχόμενους νέους επιστήμονες:
Τα αποτελέσματα μπορεί να τα δούμε σύντομα να ενσωματώνονται σε προγράμματα, μιας και οι κώδικες που δημιουργήθηκαν από τους συμμετέχοντες, είναι ανοικτού λογισμικού. Φαντάζομαι ο Μάουρι ίσως ενσωματώσει κάποιο στο Fldigi.
Περισσότερα:

Στο shack μου τώρα. Κάποιες δοκιμές ραδιοπικοινωνιών έγιναν και σήμερα. Οι OY9R 12M psk EU-018 Faroe isl. & YB0NDT 20M rtty OC-021 Ινδονησία (απόσταση περίπου 10.900χλμ. άξιζαν της προσπάθειες.

Μετά ακολούθησε μια βόλτα στη Ραφήνα
Ο Δήμος Ρ-Π δεν καταφέρνει να συντηρήσει το μοναδικό βαγόνι που διαθέτει σε κοινή θέα μάλιστα.


Ραφήνα και στο βάθος η Όχη χιονισμένη.

Στην Πεντέλη πάντως τα χιόνια λυώνουν.