17/10/15

Μετά – HABE

Πέρασε ήδη μια ημέρα από την πτήση του μπαλονιού HABE, με αφετηρία την ευρύτερη περιοχή της Κορίνθου.

Το πέταγμα μπαλονιών δεν είναι βέβαια το χόμπι μου, αλλά μου έδωσε την ευκαιρία να «ακούσω» με τον δέκτη τα πολύ ασθενή σήματα του – 10mW. Λειτουργώντας το χόμπι μου του ραδιοακροατή.


Η όλη διαδικασία ήταν μια ευχάριστη αλλαγή, μεταβαίνοντας από το κυνήγι του dx σε αυτό του ακροατή ψηφιακών εκπομπών. SWL έχω να κάνω πάρα πολύ καιρό.
Από την δική μου άποψη έμεινα ευχαριστημένος από την τεχνική πλευρά του εγχειρήματος. Το μπαλόνι έφερε μικρό πομπό στους 434.650MHz (το άκουγα στους 434.648) και έστελνε σήματα rtty (425 & 850Hz shift) σε ssb. Η συχνότητα αυτή είναι ελεύθερη για χρήση LPD και ως εκ τούτου δεν χρειαζόταν ειδικό διακριτικό. 

Θα ήθελα εφόσον είναι εφικτό να μετέδιδε και σήματα APRS αλλά αυτό θα δημιουργούσε άλλες απαιτήσεις, που δεν είναι στις προτεραιότητες παρόμοιων πειραμάτων.

Δεν μου άρεσε η μεγάλη καθυστέρηση που σημειώθηκε πριν την ανύψωση του μπαλονιού. Παρότι σε παρόμοια πειράματα οι καθυστερήσεις δεν είναι σπάνιες. Αλλά φαντάζομαι μπορεί να λειτούργησαν σε mode διακοπών και όχι αποστολής.

Σε αναμονή του επόμενου μπαλονιού.

Μετά, ήρθε η ώρα το Signalink USB να συνδεθεί πάλι στο βραχέο:



Τοποθετήθηκε το jumper SLMOD08PD κατάλληλο για Icom και αφαιρέθηκε το SLMOD6PM που είχα για το FT-857 (κάνει και για άλλα μηχανήματα, λεπτομέρειες στο www.tigertronics.com 
Εννοείται πως αλλάζει και το καλώδιο.


Νέα ενημέρωση:

Ο Χρήστος SV1NJX μας ενημερώνει για τις λεπτομέρειες της πτήσης HABE:

Η καθυστέρηση μου ήταν γνωστή, αλλά έμαθα περισσότερα για τους χειρισμούς  και  την αλλαγή του shift σε 725Hz (αντί 850).
Επειδή ο επικεφαλής Adam Cudworth ασχολείται εδώ και χρόνια με το άθλημα πχ:

δεν μπορώ να καταλάβω τους λόγους που δεν πήγαν πολύ καλά τα πράγματα. Αλλά και δεν με απασχολεί. Παραμένω στο γεγονός που κατάφερα ως SWL να λάβω το ασθενές σήμα του μπαλονιού.