25/11/16

Ποιο κάτω από QRP;

Οι QRP επικοινωνίες συνήθως γίνονται με 5W ισχύ εξόδου π/δ ανεξάρτητα της διαμόρφωσης. Η ισχύς κυμαίνεται από 1 έως 5W το ανώτερο. Κάτω όμως από αυτό το όριο τι γίνεται; Γνωρίζω πως υπάρχουν QRPp (100mW - 1W) και QRPpp (<100mW) κλίμακες. Για τις κλίμακες αυτές καθώς και για τον τρόπο υπολογισμού της απόστασης ανά μονάδα ισχύος, ενημερώθηκα από τον Γιώργο SV8GXC. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος υπολογισμού της αναλογίας απόστασης (χλμ) ανά μονάδα ισχύος (W).

Όπως φαίνεται στην ιστοσελίδα του Γιώργου

Ο υπολογισμός έχει ως εξής:
Χιλιόμετρα ανά Watt = χλμ / Watt

Συνεπώς εδώ έχουμε αναλογία απόστασης ανά Watt και είναι ένας παραδεκτός τρόπος αξιολόγησης ραδιοεπαφών, άσχετα αν είναι QRP ή όχι.

Ένα qso που δεν έγινε επειδή, ο συνάδελφος ήταν μόνο σε ακρόαση. Η μεταξύ μας απόσταση ήταν


πάνω από 9000χλμ και θα μου έδινε μια καλή αναλογία σύμφωνα με τον παραπάνω υπολογισμό.

Συζητώντας για QRPp θυμίζω τον PA1B ένα φανατικό υποστηρικτή του. Η κεραία μάλιστα που χρησιμοποιεί, το δίπολο με κυλίνδρους δημοσιεύτηκε στο CQ Magazine:
http://pa1b-qrp.blogspot.gr/2016/11/cylinder-dipole-in-cq-magazine.html



Στο shack τώρα.
Πολύ λίγες αλλά μεταξύ αυτών κάποιες ενδιαφέρουσες επαφές με 5Wαπό πλευράς μου:
MX0SNB 20M CW, F5JYP/QRP 20M CW και EA8/UA3R 20M CW. Η τελευταία δίνει μια καλή αναλογία 700+ χλμ. ανά Watt. Δεν γνωρίζω ακριβώς έχω στείλει e-mail στον συνάδελφο να μου πει για το locator και την ισχύ του. Η επαφή αυτή πραγματοποιήθηκε χάρη στην ικανότητα του να ακούσει τα σήματα μου κάτω από μεγάλο pile up και υψηλές ταχύτητες CW. (δούλευε με 35 ενώ του χείρισα με 30).

Ενδιαφέρον:
Οι συνάδελφοι του MX0SNB εξέπεμπαν από την περιοχή ενός μυστικού πυρηνικού καταφυγίου:

Στο shack μου δεν υπάρχει ακριβής μετρητής ισχύος (περιμένω να δω δημοσιευμένη στο SV-QRP http://www.aegeandxgroup.gr/sv-qrp/ την κατασκευή του Θανάση SV1IVK), επαφίεμαι στην ορθότητα του ενσωματωμένου οργάνου στον π/δ:






Αχ βρε Ζωγράφειο στην καρδιά μου σε έχω: